» Stalltjänst avklarad.

Kom nyss hem från stallet, har haft stalltjänst. Hade det i tisdags också för vi har jag tillsammans med en så då måste man ha stalltjänst två gånger per period. Så idag när vi var klara så satt vi oss ner och åt frukost, var ganska mysigt. Jag mocka och sen fyllde vi på vatten i hagen så åkte vi hem.
 
Har ni något bra tips på att hålla vattnet ofryst? Hur har ni gjort?
Det är ju viktigt att hästarna har vatten i hagen så hur gör ni när det är så kallt så vattnet fryser?
 
 
 




・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - Sveriges unikaste hästblogg! *:・゚♥ ✧* ▲
17 Januari, 2014 - 09:53 / BLOGG: http://neapocalypse.blogg.se

Man kan göra en egen "box" till vattenhinken osv, att man bygger med trä en låda som den kan vara i och mellan ytterväggarna och hinkväggarna sätter man spån, halm, fodring eller liknande. Och i själva hinken med vatten kan man sätta några pingisbollar som flyter för när dom rör sig förhindrar dom att vattnet fryser :) dock vet jag inte hur bra det fungerar ^^

Anonym
19 Januari, 2014 - 09:53

Jag brukar krossa isbitarna med en grep, ta upp all is. Och fylla på med kokande vatten. Då håller det sig varmt länge

Heidi
19 Januari, 2014 - 09:53 / BLOGG: http://hoofsteps.blogg.se

Glömde säga att den förra kommentaren var från mig xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback