» Gott nytt år!

Gott nytt år, det här året ska bli bättre med bloggandet! Men jag har inte haft orken att bloggen men jag ska bli bättre på det!
För två dagar sen så red jag på åkern för första gången på Gråben och med hackamore! Han var väldigt pigg och busig. Malin skulle ta kort på oss. Det var några bockningar och en spark. Men jag trodde att han skulle busa mer, men han sprang bara typ! Här är några bilder hon tog på oss.

I söndags så fick han nya skor, när jag var med på extriörkursen så såg de ju att han var sne i vänstra hoven och nu när Lasse skodda han så var han mycket bättre. Förut så skruva han till hoven (vänsterfram) och gick med höger bakhoven snett under magen. Han gjorde ingeting nu så det var väldigt bra!
Han sa också att han var en helt annan häst, han var mycket gladare rundare och härom dagen så kom en i stallet fram och sa att Gråben hade blivit mycket finare, hon sa att han hade blivit tjockare, fött mer muskler osv. Jag blir så glad när man får höra sånt. Att det är jag som har gjort det här.
Men tillbaks till skoningen. Nu har en slagsplatta under skon, och den ska han ha tills vi skor om han och så ska vi byta till en mindre. Jag kan ta en bild på den så får ni se hur det ser ut för det är lite svårt att förklara.
Den dagen så hoppade jag med han lite tillsammans med Gråbens nya hagkompis. Båda hästarna var väldigt pigga med det gick bra. Det vi behöver träna mer på att det ska gå lite lugnare att vi ska lita på varandra mer, men det kommer!

Den 11-12 så är det igångsättningsläger som jag ska vara med på, det ska bli kul att rida för min hopptränare igen. Jag har inte gjort det sen i somras, så det var ett tag sen.
Senare i Februari så kommer Otto Sebek till våran gård, så då ska jag vara med där. Han är här i 4 dagar så då ska jag vara med alla. Det är tredje gången jag tränar för han och det är med 3 olika hästar.. haha. Första gången var med Zoe, andra Neo och nu Gråben. Men nästa gång han kommer så kommer det vara samma häst!
Om ni inte vet vem Otto är så är han en dressyrryttare/tränare som kommer från Gotland, han är väldigt duktig och förklarar bra!

Nu ska jag byta om och åka till stallet, ni få ha en bra fortsättning av året!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback