» Sep. 27, 2013

Idag red jag för första gången med hackamoret. Eller jag red ut med det fast då travade vi bara. Men det gick bra förutom att han var väldigt pigg. Man märker verkligen att de får en annan form i hackamoret. Den blir längre och lägre. Men det gör inte så mycket för det behöver han att jobba mer med ryggen. Men som sagt var han väldigt pigg, och när jag skulle byta galopp vet jag inte vaf han gjorde men han bockade nästan, det första gången han har gjlrt något busigt när jag sitter på, han har bara gjort så vid longering. Hehe.. När jag hade typ ridit klart så satt jag på halsringen och testa lite, skritta och det går faktiskt bra men sen testa jag trava och det gick fortare och fortare. Men gick stopp på han till slut så jag tror jag ska skritta lite mer så han fattar alla trygg tills jag börjar travar och galopperar.
Imorgon ska jag och Malin hoppa. Då ska vi filma för det var länge sen vi gjorde det & det kommer säkert en film på söndagen. Men nu ska jag fortsätta kolla på idol, så han en fortsätt bra fredag.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback