» Då blir det tårta då!

På hoppträningen så ramla jag av Gråben för första gången! Det gick bra i början, men sista banan vi skulle hoppa så gick det väldgt bra till kombinationen, då han stanna han tjura ihop, v kom igen och han gjorde samma, sen kom vi igen då tänkte han hoppa men avbröt mitt i avstämpet och hoppa in hindret och snubbla och jag gjorde en kullebytta ner på backen. Det gick iallafall bra. Vi fortsätte hoppa banan men hoppade över kombinationen, det gick bra. Sen hoppade jag kombinationen åt andra hållet då hoppa han, sen så böt vi håll och då hoppa han. Jag tror det vart för mycket för han, för han blir trött fort och måste göra en sak typ 3-5 gånger sen skritta och sen fortsätta eller hur man ska säga. Så med han skötte sig bra förutom att han stanna då.
Igår körde jag backträning, börja med att skritta upp för backen sen skulle jag trava med han böra galoppera och sen skritta jag upp sen en galopp upp för backen. Det gck väldigt bra. Sen hade v lite kul och då racede vi lite! Båda tyckte det var roligt.
Idag blir det bomövningar, och på måndag får han vila. Och jag måste rida på hacket ett bra tag. Såg såret för första gången igår och det var typ ett jack i mungipan det måste han har haft innan vi köpte han för det var nte nytt eller nått och jag har ju gummiplattor in munnen också. Få se om det läker annars får jag väl prata men någon vetrinär hur vi ska göra.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback