» Bomövningar

Igår körde vi bomövning. Jag la ut 7 bommar på rad med lite mer än 1 m avstånd. Alltså travbommar, det gick inte så bra i början för han var så sjukt pigg och busig! Han sparka bakut och när jag skulle byta galopp så typ bocka han eller han ghorde nå konstigt. Jag tror han blir busigare när jag rider på hacket, att han inte liksom har nått i munnen.. För han har inte ont i ryggen eller nått. 
I slutet av passet så la jag upp tre upphöjda bommar på den linje, och så hade vi sockerbitar en bit framför och efter bommarna. Jag travade över bommarna gjorde halt vi sockerbiten, gjorde en framdelsvändning, trava över bommarna, stannade vi sockerbiten och gjorde framdelsvänding åt andra hållet. Gjorde jag det några gånger. Sen trava jag över bommarna, gjorde en tillbaka volt vid sockerbiten sen gjorde jag sänkelvikningar in till bommarna travde över de och gjorde samma sak på den sidan också. De två sista övningarna var han väldigt duktig på. Idag blir det ett dressyrpass. Träna på en volt som jag gjorde hos Kerstin. Flytta ut och in baken, ställa han och mjuka upp han. Men nu måste jag fixa mig till skolan, ni få ha det så bra!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback