» Otursdagar..

Äntligen fredag!! Jag har inte bloggat på ett tag nu.. Men i lördags så råka jag tappa min mobl i stallet så skärmden spräcktes.. Sen skulle jag rida Peppe och du flög jag nästan i väggen, jag kanda precis brevid så det var tur! Och dagen före så klev min häst på min fot med brodden så jag vart svullen och det gjorde as ont!! I tisdags så skrittade jag ut med några och min häst var helt crazy så jag hoppa av sen skulle jag hoppa upp igen och då låg jag på magen på hans rygg (jag red barbacka) och då börja han att gå och då var det ett skylt med en super vass kant så jag skrapade upp rumpan, nu är jag alledels blå och är öm.. Så från fredagen till tisdagen var inte mina turdagar...
Jag ska skritta i 2 dagar till.. För på extriörkursen så fixa de till hans hovar, de tog bort lite på trakten på högerfram och satt på en shil (som gör att ena sidan av skon blir högre än den andra) så jag skulle skritta i en vecka för att han skulle bli van för det vart en ganska mycket omställning för han. Men det är bra för om inte jag hade vart med och vi inte hade hittat problemet så skulle de orsaka väldigt stora problem i framtiden!
Han är så sjukt pigg nu när han bara ska skritta, hur kommer det bli när jag ska börja trava igen...haha!
 


zuzanna
09 November, 2013 - 09:30 / BLOGG: http://nattstad.se/zuzanna

Aj då ! Dom där dagarna lät inte så härliga.. Vilken sjukt fin header ni har ! Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback