» Helgen i ett inlägg

Har haft fullt upp hela helgen, därför dålig bloggning! Eller ja jag har inte bloggat på en vecka.. 
I torsdags så rakade jag Gråben, det var första gången jag raka någon häst någonsin. Sen var han väldigt rädd i början... När jag satte på maskinen bara brevid han börja han gå på stället och han försökte stegra så han var väldigt rädd i början. Men det gick bättre senare, fast han tyckte inte om att jag skulle raka lite högre upp på halsen och bakom örona. Jag rakade en helrakning, vart ganska nöjd för att det var första gången jag rakar någon häst!

I fredags så red jag en dessyr träning för Kerstin Englund och det gick så sjukt bra!! Det var första gången jag red för henne och det ska jag fortsätta o göra! Hon gav så många bra tips! Fick tips på hur jag skulle få han lugnar m.m. Och det hälpte!
För igår så hoppade jag och Malin höjdhoppning, och det var helt sjukt hur lugn han var! Han gick nästan för sakta xD Men det gick väldigt bra och vi avslutade på 1.20! Han var så sjukt fin. Om ni vill se film gå in på min instagram och jag heter Greynikon (min fotoinstagram)

(hindret ligger på 1.10 tror jag och Heidi har tagit bilderna)
Men tidigare på dagen så gick jag, Malin och hennes kompis som hälsade på från Stockholm till någon fin plats och tog kort! Fick några fina bilder på Malin och Peppe och de fick några på mig! Här är bilderna jag tog på Malin och Peppe.
(bilderna är inte redigerade)
Och här är bilerna på mig och Gråben tagna av Malin!
Idag red jag ut med Ida och Julia. Han var sjukt pigg och i galoppen så kände och hörde jag på han hur han ville springa iväg. När jag höll imot så försökte han trycka iväg.. haha!
Men nu ska jag gå och lägga mig, skola imorgon..
Hoppas ni har haft en bra helg för det har jag!
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback