» R.I.P.

Det är en sak som jag inte har sagt här på bloggen.. Den 22/4 fick vi lov att ta bort våran hund Lizzie.. Det började med att nån veckan innan de så börja hon halta lite smått på vänstrabakbenet. Efter några dagar så kunde hon knapp stå eller gå på benet, det släpades när hon gick. Hon kunde inte stå och äta, hon fick lov att sätta sig ner. Så hon kunde stå. Dagen efter så gick hon bara runt och gnällde och flåsa för hon hade så ont och lizzie är en ömtålig hund, man skulle kunna göra mycket innan hon skulle börja gnälla för att det gjorde ont. Så vi märkte att hon hade ont och vi ringde till Falu djursjukhus. Senare på dagen fick vi komma upp och kolla på det. Min mormor trodde hon hade fått en stroke, men när vetrinären kollade på henne så hade hon fått diskbrock. Det är när disken (den stötdämpande skivan mellan ryggradens kotor) brustit. När disken buktar ut kan den trycka mot nervrötterna i ryggradskanalen vilket gör ont. Vetrinären sa att det kunde bli bra igen men i vissa fall får man operera men det kanske inte bli bättre ändå.
Så hon skulle ligga i en bur för att hon inte skulle röra sig i 14 dagar och få medicin. Det började att bli bättre, tyckte jag. Men en dag när hon inte sov så börja hon gnälla igen men ännu värre, så mamma åkte från jobbet och åkte upp till falu djursjukhus och då bestämde hon att vi skulle ta bort henne. Vetrinären tyckte att mamma gjorde rätt val. Men det värsta är att inte jag fick säga hejdå, hon låg och sov när jag åkte till skolan så jag ville inte väcka henne. Så mamma ringde när jag var i skolan och berätta att hon var i himlen.
Jag kommer alltid älska dig lizzie!
30/5 2004 - 22/4 2013
 
 
 


Elina
04 Maj, 2013 - 21:35

Nej urch va hemskt :'( kramar till er<3

Marie-Anne
04 Maj, 2013 - 21:35

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback