» Hoppningen

Idag hoppade jag för första gången ute! I början gick det rent ut sagt åt helvete, det började med att vi skulle gå över ett sockerbits hinder som hade en liten kortare bom. Såklart så lyfter han inte tillräckligt på bakbenen så bommen fastnar mellan benen på honom och då blir han livrädd, gör något krumsprång och jag flyger/hoppar av, det enda positiva med avramlingen var att jag landade på fötterna och jag var snabbt upp igen, efter det ville han inte alls vara samarbetsvillig och ville inte ens gå över ett 40 cm hinder. Han liksom stänger av och reagerar inte på mina hjälper. Tror det var för att han kände att jag vart lite ur balans efter avramlingen och vill helst att jag ska vara med på noterna, annars hoppar han inte. Efter ett tag fick Alex hoppa upp för jag fegade ur. Han var i början lika bångstyrig med henne också men hoppade tillslut och var jätteduktig! Sen så skulle jag hoppa, för jag kände att jag inte riktigt ville avsluta dagen med att inte kommit över något hinder alls så då hoppade jag först ett 50 cm hinder, sen ett 80, 90 och så avslutade jag med ett på en meter, vilken känsla alltså! Jag var väldigt nervös men Peppe ställde upp för mig och hoppade allt! Och Peppe tyckte också det var kul så så ska ett ridpass avslutas! :)

Första bilden har Anna (Peppes skötare) fotat och den andra är en screenshot från en film!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback