» Rida Neo!

Idag har jag tagit hand om och ridit Neo! Det är roligt för omväxlingskull att rida en annan häst. När jag red honom ställde jag honom noga i hörnen, gjorde skänkelvikningar och lite bakdelsvändningar i skritten. När han sedan kändes mjuk och fin gjorde jag samma saker i traven, allt utom bakdelsvändningarna. Han tyckte att något (infångare i olika färger som tidigare inte stått där) i hörnet på ena kortsidan var läskigt så då gjorde jag några extra volter förbi dem och då tyckte han de inte var lika läskiga tillslut. I slutet så ställde jag honom i skritten medan en dressyr intresserad kompis förklarade för mig hur hon gör när hon ställer sin häst, så då prövade jag det också och fick arbeta mycket med mina ben för att 'böja honom som en banan' som min kompis sa!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback