» Pigg häst!

Idag så red jag ut med Neo, och fyfan vad pigg, stark och olydig han var! Ja det börja med när jag kom ut på rakbanan så kom jag typ 2 m in på den och han tvärvänder och stegar, hoppar upp i luften och sparkar bakut! Vänder han och han gör samma sak och fortsätter så, sen efter 5-10 min kommer jag säkert 100m och han gör samma sak igen! det tog säkert 30 min för mig att rida klart rakbanan, den tar ungefär 10-15 min annars.. Så ja. yfan vad arg jag blev på han då! Sen trava vi och han blev rädd var 10m kanske, sen när vi galopperade så sprang han bara! Han drog, men det var ganska härligt! Men han var jädrigt stark! Men örorna var frammåt i traven och galoppen hela tiden! 
När jag kom till stallet så skulle jag duscha han men som vanligt ska han krångla till det, och då så går han frammåt och vänder på sig så han typ trasslar till sig och får panik, men som tur är att han inte var rädd att gå in igen, den där spolspiltan gillar inte oss..
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback