» Är jag för lång?

Nu har jag tänkt ett tag och undrar om jag är för lång för Neo?
Det jag vill göra inom ridingingen är att börja tävla och det, kanske testa på terräng.
Ibland när jag rider på neo känner jag mig stor och ibland inte, de är flera som säger att jag börjar bli lite lång och vissa säger att jag inte är för lång!
Neo är ungefär 150-152 och jag är 173
Va tycker du?
Är väldigt tacksam för svar!
 


Wilma
23 Juli, 2013 - 09:20 / BLOGG: http://ziros.se

Jag tycker du ser något stor ut, det är inte krisläge men du kan ju gå upp på en större häst :) Kram

Nike
23 Juli, 2013 - 09:20

Inte ett dugg. Dock vet jag själv hur "jag är kanske för lång" sätter grillor i huvudet på en och sålde min ponny efter det, ångrar mig lite idag även om han kom till världens bästa hem då jag absolut inte var för stor för honom. Om du klarar av att leva med de tankarna eller klarar av att släppa dem helt så behåll, annars tkr jag du ska satsa på en större häst om du mår dåligt över att du känner dig lång.

Rebecca Törnkvist
23 Juli, 2013 - 09:20

Du är absolut inte för lång!! :o

Marie
23 Juli, 2013 - 09:20 / BLOGG: http://ettbenivarjehorn.blogg.se

Det viktigaste är att du känner dig balanserad på hästen, och att den inte påverkas negativt av din storlek.. men du ser iof inte för stor ut på det viset :)
Jag är 10cm kortare än dig, men rider fortfarande små D-ponnys utan att varken känna mig för stor eller lång :P

Men när du själv börjar känna dig för stor bör du nog börja tänka på att byta upp dig en storlek kanske.. för det viktigaste är hur du känner faktiskt! :)

Maja
23 Juli, 2013 - 09:20

Alltså, det går inte att utgå från "hur det ser ut" när man pratar om att man är för stor för hästen. Är det obalanserat, svårt att hoppa, få ett flyt i ridningen pga det känns ostadigt är du för lång för den. Du kan "se" för lång ut men är ridningen balanserad och problemfri är du inte för lång.

jossan
23 Juli, 2013 - 09:20 / BLOGG: http://josshi.blogg.se

nej! jag är oxå 173 rider en nätt fjording på 145 och såklart känner man sig stor men du kan ju rida din häst så nej du är ej för stor

Malena
24 Juli, 2013 - 09:20 / BLOGG: http://pepsies.blogg.se

Jag tycker inte att du är ett dugg för lång. :)

Lina
29 Juli, 2013 - 09:20

Jag är också 173 cm och jag rider D-ponny så tycker inte att du är för lång. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback