» Förändringar!

Det har hänt lite förändringar på Peppe! Igår fick han för första gången hälsa på klippmaskinen och blev rakad/klippt för första gången, och vilken lättnad det var att äntligen få det gjort. Han svettades mycket mindre än vad han brukar göra idag!
Och idag fick en vän i stallet pröva och rida Peppe, det gick jätte bra och hon kom med mycket bra tips och knep! Sen fick jag hoppa upp och då hjälpte hon mig och förklarade hur jag skulle göra. Det är nästan sjukt hur mycket lättare det blir när någon säger åt en vad man ska göra. Vi red i hennes bomlösa sadel och det var en riktig upplevelse för mig! Han gick ner i traven och sen till både min och hennes förvåning gick han ner och verkligen arbetade riktigt med benen under sig i galoppen när jag egentligen inte bad om det! Fick tyvärr inte med det på film För det var verkligen som att han fick en uppenbarelse eller nått och bara: men går jag så här blir det mycket lättare! Jag är ialla fall jätte nöjd med dagens ridpass och hon ska hjälpa mig flera gånger så det ser jag fram emot!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback