» Ej hästrelaterat!

Har säkert tagit upp detta någon gång tidigare, men eftersom vi har fler läsare nu tänkte jag ta upp det igen! Förutom att fota, göra videor och vara i stallet så älskar jag att kolla på tv-serier! Så fort jag får lite tid över så kollar jag på serier! Tänkte lista lite serier som jag tycker om och även lite info om dem! De flesta av dessa är fantasy/sci-fiction serier!
 
Beauty and the Beast
En relativt ny serie! Catherine Chandler, en detektiv, bevittnade hennes mors död. Samma natt räddas hon från sin mors mördare av odjuret. Nio år senare, leder ett fall hon upptäckt att Vincent Keller, en föredetta soldat, dödades under militärtjänsten faktiskt är levande. Som Catherine lär känna honom, börjar hon ta reda på mer om sin mors död och om vem och vad Vincent egentligen är. Samtidigt som ett komplicerat förhållande växer mellan dem. Kommer ut varje torsdag natt för oss i sverige i USA, går även på torsdagar kl. 22:00 här i sverige. dock har det uppehåll just nu och återkommer den 7/2 .      källa: en.wikipedia.org  översatt av mig 
 
Once Upon a Time
Serien utspelar sig i staden Storybrooke, Maine, där de boende faktiskt är sagofigurer från olika sagor som förflyttats till den 'verkliga världen' och berövats sina verkliga minnen av de onda drottningen. Stadens enda hopp ligger hos Emma Swan, dottern till Snövit & Prinsen som förflyttats från sagovärld innan även hon blev förhäxad. Hon är den enda person som kan bryta förbannelsen och återställa karaktärernas förlorade minnen, med hjälp av sin son, Henry som hon nyligen har återförenats med efter att ha gett bort honom för adoption vid hans födelse och hans sagobok som har nyckeln till ett slut på förbannelsen. Kommer ut varje söndag natt för oss i sverige i USA, vet att den går på Kanal 5 här i sverige men vet ej när.     källa: en.wikipedia.org  översatt av mig
 
The Vampire Diaries min favorit serie 
Serien följer livet av Elena Gilbert en 17-årig flicka, som blir djupt förälskad i en 162-årig vampyr som heter Stefan Salvatore. Deras förhållande blir alltmer komplicerat då Stefans onda och illvilliga storebror Damon Salvatore återvänder med en plan för att utlösa förödelse i staden och en hämnd mot sin yngre bror. Båda bröderna börjar visa tillgivenhet mot Elena, främst på grund av hennes likhet med deras tidigare kärlek Katherine Pierce. Det visas att Elena är en ättling till Katherine, som så småningom återvänder med planer mot trion.
För er som redan ser denna serie så är jag för Team Delena! (Damon+Elena)  Kommer ut varje torsdag natt för oss i sverige i USA, Säsong 4 startar lördagen den 26 januari kl 18.00 på Kanal 6.     källa: en.wikipedia.org  översatt av mig
 
Kyle XY 
Detta var en av mina favorit serier innan serien tyvärr lades ner! det finns tre säsonger, tyvärr avslutas säsong tre med ett mycket öppet slut. Tycker fortfarande den är super bra och har kollat på den säkert fyra gånger . Serien handlar om en tonårspojke som vaknar upp i en skog utan kläder och utan mer kunskap eller förmåga än en nyfödd och ingen navel. Han tas in av familjen Trager och fick namnet Kyle. Serien följer Kyle när han försöker lösa mysteriet om vem han är och varför han inte har något minne före denna dag.       källa: en.wikipedia.org  översatt av mig
 
Tror det var alla! Jag rekomenderar verkligen dessa serier om ni är en serienörd precis som jag, kanske ni redan kände igen någon av dessa men hoppas inlägget var intressant för någon!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback