» Den nya sadeln!

Nu är dressyrsadeln köpt! Är verkligen super nöjd! Vi bad min ridlärare kolla om den satt bra vilket den gjorde så nu är jag en dressyrsadel rikare! Den är verkligen underbar att rida i jämfört med min förra sadel så jag kan inte vara mer nöjd!
Så idag red jag för första gången ordentligt med den! Peppe gick för första gången ner i form på långsidorna, han har tidigare haft svårt för det eftersom det har varit rakt fram. Han arbetade riktigt bra och vi körde även ett par cavalettibommar, först trodde han att man skulle hoppa över dem, men vi fokuserade på att få en lugn trav och tillslut förstod han att man skulle trava över dem och inte hoppa!



silja proper
21 Januari, 2013 - 21:35 / BLOGG: http://spisryttarna.blogg.se

vill inte va en sån där besser visser och task mört meeen tkr den ligger i bakvikt.. dock har jag väll inte rätt o säga nåt då jag inte ser den i rörelse på hästen och hästen kanske får upp ryggen mkt när den rids? :) annars finns det ju paddar som är tjocka bak :)

länkar ngr bra o enkla youtube klipp som annars kan hjälpa på traven! http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8



Svar: Den ligger bra på han! :)
Malin & Alexandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback