» You're like my mirror

De senaste dagarna har jag bara ridit med halsring och det är nästan otroligt hur bra det går att rida med den! Men nu har vi fått ett problem, Peppes ovanan att stanna och vägra gå framåt har kommit tillbaka. Kiropraktorn var ute för ungefär en månad sedan och konstaterade att han mådde bra. Så vad är det då som är problemet? Jag märker ju tydligt att det är något han vill säga, men om det är att han har ont eller att han är envis är så himla svårt att avgöra! Det är liksom som att han testar mig, och jag kan inte rida utan sporrar för då bara ignorerar han mina hjälper. Så då har jag funderat på att ta ut en hästpratare för att se vad problemet är. Så jag får se, kanske får jag lägga ridningen på hyllan och bara fokusera på kontakt från marken ett tag för att se om det blir bättre då, en hästpratare är ett måste ialla fall. Vad tror ni att problemet kan vara?

 


Malena
08 Augusti, 2013 - 15:08 / BLOGG: http://pepsies.blogg.se

Han kanske bara testar dig? Är du tillräckligt bestämd?

Mitt sto gjorde så förut dock var det för att hon var dräktig, och vi hade ingen aning, så vi spekulerade i precis allt. Om utrustningen låg fel? Om hon hade ont någonstans? Om hon testade mig och var envis? o.s.v.

Zuzanna
09 Augusti, 2013 - 15:08 / BLOGG: http://fames.se/zanna

Jag tycker att du borde göra precis så som du skriver, lägg ridningen åt sidan ett tag ! Men hur du än gör så kommer det säkert att ordna sig ! Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback