» Veterinär

Idag var veterinären ute hos mig och Peppe! Men ta det lugnt, idag hade det inte hänt något, utan hon var bara ute för att ge Peppe den tredje grundvaccinerings sprutan och sen så raspade hon tänderna på honom! Och när hon raspade tänderna fick jag ha hans huvud på min axel, och det var tungt kan jag säga! En drogad häst på sin axel var inte speciellt kul, och dessutom har jag problem med ryggen men det var bara art gilla läget! Tidigare har jag ju haft Stig som veterinär, och han hade alltid en grej där han lär hästens huvud vila, men nu har Stig gått i pension så nu har jag en veterinär som heter Josefine!
Och eftersom Peppe inte har något pass än, det är påväg, så skrev hon ett vaccineringsintyg som kommer fyllas i där sen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback