» Väserås idag

Som sagt som kom Gråben i går, när han kom så släppte vi ut han i hans hage så fick han nosa på sina nya kompisar, rulla sig lite. Sen gick jag och pappa in och fixa det sista med alla grejjer sen åkte vi hem. Sen åkte jag till stallet vid 6, för att ta in han och longera. Precis när jag kommer till hagen så hämta linnea wille, och då sprang han runt i hagen och spraka bakut och bocka.. (hemma hos sussie var det om en häst skulle in då skulla alla andra in..) Så det får han vänja sig med nu. När jag skulle longera han var han väldigt busig, i traven så slängde han med huvudet och i galoppen så hoppan upp i luften, bocka, sparka bakut. Bushäst!
 

Idag blir det att åka till Västerås! För att köpa träns och bett kanske andra grejjer! Mamma ska ringa till sadel provarn om hon har tid idag för isåfall åker vi dit, då kanske man kommer hem med en ny sadel och då rider jag, om hon inte har tid så kanske jag rider barbacka, fast då blir det bara skritt, kanske trav.


Elin
06 Augusti, 2013 - 09:14 / BLOGG: http://elinnwallden.blogg.se

Jättesnygg häst! Hur hög är han i mkh? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback