» SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Frågor av: http://pepsies.blogg.se
Favoritfärgen på häst?

Alexandra: Skimmel & Isabell
Malin: Svart, isabell/palomino och skäck.

Om ni bara skulle kunna tävla i en lite ovanligare gren, vilken skulle det vara isåfall?

Alexandra: hm.. svår fråga! men jag skulle nog välja gymkana!
Malin: Voltige!

Brunt eller svart läder?

Alexandra: Svart
Malin: Svart.

Vad har era hästar för favoritgodis?

Alexandra: Morötter
Malin: Morötter.

Om ni skulle få ge era hästar ett till karaktärsdrag som den inte redan har (utseendemässigt, utbildningsmässigt eller personlighetsmässigt) vad skulle det då vara?

Alexandra: Eftersom jag inte har haft gråben så länge så vet jag inte, det är väl att han ska tycka om att bli borstad!
Malin: Att han inte skulle vara så jäkla envis och en aning kortare rygg.

Ridskor + chaps eller ridstövlar?

Alexandra: Ridstövlar
Malin: Ridstövlar.

Finns det något ni aldrig skulle kunna rida med? (någon typ av utrustning, färg på outfit etc.)

Alexandra: Pessoa
Malin: Pessoabett och skarpa bett överlag.


Om ni skulle få ha era hästar i ett egetdesignat stall var som helst i världen, var skulle det då vara?

Alexandra: Antingen Irland eller Nya Zeeland, tror jag!
Malin: Oj, Nya Zeeland tror jag pågrund av den vackra miljöen.
 
 
Frågor av: http://SofiaNilzon.blogg.se
 
Vilken är den finaste häst ni suttit på?

Alexandra: Gråben
Malin: Självklart min egen 

Favoritras?
 
Alexandra: Jag har ingen direkt favorit ras
Malin: Travare och Shettis just nu.

Håller ni på med någon annan sport förutom ridningen?

Alexandra: Nej, men jag har spelat fotboll i 7 år men slutade i år..
Malin: Nej.

Favorit märke inom ridsporten?

Alexandra: HV Polo
Malin: Har inget speciellt.

Finaste namnet på en häst?
 
Alexandra: Soprano ♥
Malin: Pepperwood 

Hur länge har ni ridit?
 
Alexandra: 4 eller 5 år
Malin: 10 år!

Storhäst eller ponny?
 
Alexandra: Storhäst
Malin: Storhäst

Äldre och tryggare häst eller yngre och outbildad?

Alexandra: Alltså det beror på.. båda!
Malin: Beror på!
 
Frågor av: http://agnescecilias.se

En häst i bloggvärlden ni skulle vilja rida?

Alexandra: Tyra Sjöstedts häst Dario.
Malin: Samma här, Dario!

Skogen eller banan?

Alexandra: Beror på.. Skogen
Malin: Banan

Får era hästar några fodertillskott?

Alexandra: Nej
Malin: Nej.

Hur gamla är era hästar?

Alexandra: 8 år
Malin: 16 år

Vart står hästarna?

Alexandra: Dalarna, vill inte säga vart eftersom hästskäraren är i farten!
Malin: Samma som Alex, vi står i samma stall!

Ridskola eller privat medryttare?

Alexandra: Privat medryttare
Malin: Privat.

Vad fotar ni med?

Alexandra: Med min Nikon D5100 Nikkor 55-200mm 4-5.6
Malin: Med en Nikon D3000 men ska inskaffa mig en Canon EOS 7D efter sommarjobbet!

Spö eller inte?

Alexandra: Beror på hur man använder det, och om man behöver det så ja
Malin: Endast om det behövs och ska då användas milt.

Sporrar eller inte?

Alexandra: Samma som med spö
Malin: Föredrar sporrar istället för att ta i mycket med benen, bättre för hästen.

Säkerhetsväst eller inte?

Alexandra: Använder bara det när jag hoppar, men ska bli bättre på det!
Malin: Väst på vid hoppning och på nya ställen, väst av vid dressyr.

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback