» Mysig kväll med bästa hästen ♡

Ikväll har jag och Peppe haft en riktigt myskväll! När jag kom hem från jobbet idag var jag helt slut och funderade på vad jag skulle göra med Peppe som inte var allt för ansträngande, så jag satte på honom en halsring och så gick vi ut i paddocken och körde lite arbete från marken! Han var jätteduktig och lyssnade uppmärksamt, vi började träna på backa på kommando och repeterade även det redan påbörjade kommandot 'stanna', vilket går ut på att jag säger 'stanna' till Peppe och sedan backar jag några steg och säger 'kom' och så ska han komma. Han har fortfarande lite svårt med att vänta och vill gärna följa med när jag backar men vi fortsätter bara repetera tills han förstår :)

 


amanda
11 Augusti, 2013 - 21:20 / BLOGG: http://dressyrab.blogg.se

det är så mysigt att bara vara med hästen och jobba från marken en sen kväll!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback