» Leka i skolan

Idag ska vi leka lekar med 2orna och 3 orna, det är 3orna som har hittat på lekarna. Det är för att vi ska lära känna varandra. Men imorgon börjar lektionerna som vanligt. Vi är 8 styckna i våran klass 2 tjejer med mig, och båda heter Alexandra.. haha. 

Gårdagenspass gick väldigt bra, 
förutom i galoppen. Han var jätte fin i skritten och i traven men sen när jag fattar galopp, så börjar han springa på slänga upp och ner med huvudet, och försöker ta mig hur sadeln! Måste träna min mage så jag orkar hålla mig kvar när han försöker dra mig hur sadeln. Det som vi behöver jobba med i galoppen, det är att han ska fatta rätt galopp (det är mest i höger varav, då vill han gärna fatta vänster galopp..) , och att den ska gå lugnt, han vill så gärna springa på. Men det får han inte. Igår så fick jag göra väldigt många volter för att han skulle lugna ner sig. Sen när jag kom ut på rakt spår gick det bra en stund sen galopperade han bara fortare och fortare, så in på volten igen. Sen samma sak igen.
Idag eller imorgon ska han få vila vi får se!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback