» Hoppträning idag

Hoppträning idag med Gråben och Peppe. Idag vid 12 ska jag och Malin träna för sussie. Hoppas det inte regnar så mycket då.. Jag åker till stallet vid 10 för jag måste mocka och allt det dära till Gråben och Neo. Jag skriver senare vad vi gjorde på hoppträning, kanske kommer film.

Igår red jag och Malin ut i regnet, hon red på Neo och jag på Gråben, det gick väldigt bra, det var första gången jag red ut på han här, eller det var ju första gången jag red han runt slingan, han blev bara rädd för en grej och det var ett elskop som stog precis brevid vägen.

När börjar ni sätta på eran/era hästar täcken?
Det regnar ju ganske mycket nu, eller det ska regna flera dagar framåt. Man vill ju att de ska ha täcken på sig men det är ju inte bra och sätta på de täcken för tidigt, så hur gör ni?
 


Nina
09 Augusti, 2013 - 08:57 / BLOGG: http://ungdomsdrommar.blogg.se/

Har satt på min häst täcke om det ska spöregna hela dagen utan sol och runt 15 grader, men som idag när det inte kommit några mängder så får dom vara utan. Sen har dom ju så att dom kan gå in i skogen och mycket ytan att röra sig på och mycket gräs, så lär väl inte gå någon större nöd på dom ;)

Malena
09 Augusti, 2013 - 08:57 / BLOGG: http://pepsies.blogg.se

Jag har bara på min arabkorsning täcke när det regnar, snöar eller är kallare än -10 grader :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback