» Dressyrpass

Dressyrpass vart det idag på Gråben, det gick väldigt bra i traven, han var lugn jag och lyssnade på mig, i galoppen ville han galoppera iväg, men försökte hålla tillbaka han, men det gick rätt bra, på volterna då fick han en lugn galopp, men på fyrkantspåret ville han bara galoppera fortare! Har ni nå tips hur man får de hålla galoppen lugn? Med eller utan bommar spelar ingen roll. Mamma var med och filma så ska göra en film nu! Så antingen kommer filmen ut ikväll eller imorgon. Så håll utkik!

När jag skulle gå in med Neo i stallet så, såg jag att Liten (våran stallkatt) satt och kollade på något, då gick jag fram till henne och kolla vad det var, det här var de hon kikade på!
En snok! Usch..
 


Sara Fryk
10 Augusti, 2013 - 15:24 / BLOGG: http://sarafryk.horseworld.se/

Usch vad äckligt! :o
Såg själv en sådan "orm" i vattnet när jag och några kompisar var och badade i veckan....

Louise
11 Augusti, 2013 - 15:24

När jag rider "heta" hästar så hör jag många övergångar. Tex skritt-halt-skritt-halt några gånger, sen skritt-trav-skritt-halt-trav-halt. Och även i galoppen, galopp-trav-galopp-skritt osv..
Det har funkat på väldigt många hästar och det är inte svårt heller. Det får ju hästen att lyssna på hjälperna och dem brukar lyssna bättre efter. Sen får man ju inte göra allt för stressigt heller, utan när man bryter av till trav efter galoppen tex så får man trava några steg innan man fattar galopp igen :)
Måste även säga att din nya häst är väldigt fin! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback