» Bomövningar

Idag vart det bomövningar. Jag börja med att värma upp han och han kände sig jätte fin och lugn. Sen när jag skulle byta galopp så försvann allt det där.. Upp med huvudet och galopperad på, fick korsgalopp. Stannade han och fatta rätt galopp.
Jag började med den hederliga bomövning. Vanliga trav bommar som jag sedan la upp till cavalleti. Han var väldigt lugn på de, var bara en enstaka gång han sprang in lite för fort. Så den övningen var jag väldigt nöjd över! Nästa övning var galopp bommar. Som bestod av en bom på marken sen 1 galoppsprång med en upphöjd bom, sedan 4 galoppsprång och en bom på marken. Den övningen gick sådär. När det gick bra över bommarna så gick det inte bra att stanna. För efter sista bommen ett x antal galoppsprång så skulle jag stanna han för att få kontroll och han ska lyssna. Och när det gick dåligt så gick det dåligt på båda. Men jag fick in några bra språng. Så det var inte så dåligt.

Imorgon får han vila, och jag ska smörja allt det behövs verkligen. Men nu ska jag sova så jag orkar med skoldagen imorgon! Godnatt!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback