» Tillbaka!

Efter fem dagar ska jag äntligen åka ut till min lilla häst igen! Som sagt så var jag i Stockholm över helgen och där vart jag sjuk och sen har jag varit sängliggandes i tre dagar.. Anna tog hand om Peppe i måndags Alex hjälpte mig på tisdagen och så tog min låtsas pappa Peppe igår. Det känns verkligen skönt att ha hjälp när man behöver den! Så idag kommer jag åka ut till stallet på eftermiddagen, måste fortfarande ha skjuts ut nu för jag är inte helt frisk men snart kommer moppen fram! Kommer ta det lugnt, antingen skritta lite barbacka eller gå lite med Peppe, det beror lite på hur jag mår!
 
När jag var hos mormor och morfar i Stockholm fick jag lite påskpengar, och dem ska jag spendera på lite hästgrejer! Har länge känt att jag behöver ett nytt träns för det Peppe har nu fick jag med när jag köpte honom. Och jag är lite dålig på att smörja så det börjar ta ut sig på tränset nu.. Så jag tänkte att jag ska börja om på ett helt nytt träns och bli lite bättre på att smörja, minst en gång i veckan ialla fall! Jag vet att vissa säger att man ska smörja sin utrustning varje dag och jag prövade det en gång på mitt träns men det vart faktiskt nästan lite sönder smort, så lagom är bäst! Jag tänkte även köpa ett nytt pannband när jag ändå har lite pengar över!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback