» VideofyMe

Igår så laddade jag ner appen för VideofyMe, för när vi använder våra mobiler att filma med blir det så himla krångligt att lägga in filmerna på datorn, spara dem, sedan ladda upp dem på youtube. (Det tar även otrolig lång tid) Så då tyckte jag att VideofyMe verkade som en bra idé! Jag har varit emot VideofyMe ett tag innan jag själv började använda det och märkte hur smidigt det var, och jag tror att det var pågrund av reklamen som alltid visas innan man får se filmen. Men denna reklam är ju anledningen till att man kan tjäna pengar på sina videor man laddar upp, så det är väl bara att gilla läget!

Så VideofyMe med är en app jag verkligen rekommenderar, jag laddade ner den på min IPhone, men vet ej om den finns till Android (?) Man kan klippa ihop flera olika videoklipp vilket är väldigt smidigt, det enda jag saknar är att man inte kan lägga till musik, då skulle appen vara fulländad!
Så skynda att ladda hem denna app om ni vill ha ett smidigt sett att ladda upp videor direkt till bloggen, enkelt, smidigt och snabbt!

Igår fick Peppe maskmedel och då tog jag det lugnt med honom idag, skrittade bara och fokuserade på att mjuka upp honom och få honom att gå i form, han var verkligen super duktig och utvecklas konstant! Man kan verkligen se vilka framsteg han gör från vecka till vecka, min lilla plupp!
Något jag tänkt på ett tag är att det är många som endast fokuserar på sin ridning och skiter fullständigt i arbetet på marken (Inte alla men många), och när jag skriver markarbete är det det när man tränar upp sitt förtroende för sin häst och får den att lita på dig från marken. För när något inte går att lösa från ryggen kan det vara markarbetet som kan ha lösningen, eller att din häst helt enkelt inte respekterar dig när du leder den i grimmskaft eller när den bara står på gången. Så känner du att din häst inte lyssnar på dig, träna mycket markarbete och få din häst att få förtroende för dig och få den att förstå att det är d u som är ledaren!
Och vet du inte hur markarbete fungerar, sök på Google eller på videor på Youtube, där kommer du hitta inspiration!
Jag tränar mycket markarbete med Peppe och jag märker otrolig skillnad, han har mer respek och lyssnar mycket bättre vid ridning o.s.v, vi har fortfarande långt kvar men har kommit en bra bit på vägen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback