» Neo Filou

Jag tänkte berätta lite om Neo, och våran resa!
Neo heter igentligen Neo Filou, han är ett arabiskt fullblod och är 7 år, men är som en unghäst i sin ridning! Jag har haft han på foder sen den först agusti, så jag har haft han snart i 4 månader. Dom månaderna har gått upp och ner, ibland har de vart de bästa någonsin sen har det var inte så värst kul! Det är för vissa säger att han aldrig kommer kunna komma ut på en hopp eller dressyr tävling, och han är dum i huvudet, pågrund av att han har ont i sina ben när man pillar på hans mugg då är han tydligen dum i huvudet och då har jag känt att inte jag kommer klara det, att han inte kommer klara det, de gjorde så att min kämparglöd försvann! Jag ville ha en annan häst som kunde hoppa och tävla direkt, men efter nån vecka så ville jag fortfarande ha kvar Neo, för jag älskar han så mycket. Det har bara gått framåt de sista månaderna! Vi tränar för Sussie Widner som hjälper oss sjukt mycket! Vi har hoppat en liten bana på 3 hinder, och han stannade inte då på hela banan, och vi har hoppat ett 90 cm hinder barbacka! jag har ridit ut själv flera gånger och det har gått jätte bra! Men för att vi har kommit så långt är för att vi tränar mycket NH vilket gör att han har börja litat på mig till 100%! Han är helt enkelt bäst! Det jag siktar på just nu är att vi ska komma ut på en tävling/pay and jump. Han kan inte åka transport så det ska jag också träna bort!
För fyra månader sen:

Nu:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback